Meny startsida

Till startsidan Till startsidan Kalender med kommande aktiviteter Beskrivning av klubben Visa klubbtidningslistan Några klubbfordon  Visa fotoalbumlista Visa länklista Kontaktinformation till klubben Information om Arosmarknaden Till startsidan

Om du glömt ditt
lösenord så klicka
på iconen => Info

Namn:

Lösenord:

Väntan i kön för bedömning Mer väntan ...... ... för att till slut få köra fram Elbilen blev framkallad till prisutdelning Det hett eftertraktade prisbordet Per Blixt delar ut Jay Leno Award 2010 Segerinterview för TV med Kjelle Power The Jay Leno Award Texten på prisets fot Örnen i sitt rätta element Hytten förberedd för ny plåt. Chassit är blästrat, målat och klart för montage. Bilens hjärta, elmotorpaketet, på plats. Det renoverade motorpaketet. Renovering av bakaxel och bromsar. Omsvarvade bromstrummor. Gaspedal med hastighetsreglering. Diverse eldetaljer med lånad lampa. Efterlysning: Scintilla strålkastare 200mm. Efterlysning: Scintilla vindrutetorkarmotor. Premiärvisning hos ABB 2010-04-27 Samling vid klubbstugan. Många tog tillfället till en fin kvällstur. Vissa justeringar innan avfärd. Byte av wire. Dags för uppsittning. Redo för avfärd. En första hopsamling av deltagarna. Andra hopsamlingen vid Eskilstunavägen. Inför slutetappen mot caféet. Framme vid målet för resan. Alla kom fram och ställde upp sina mopeder. Mopeder i kvällens motljus. Hamnen vid Borgåsund. Vårt mål, hamncaféet i Borgåsund. Utsikt inifrån caféet mot hamnen. Mopedåkning skapar aptit. Deltagarna låter sig väl smaka. Reseledaren tar igen sig. Några fikade framför caféet. Förberedelser inför hemfärden. Hjälm på. Justering av halsduk. En välbehövlig föryngring på väg. På väg förbi Strömsholms slott på hemvägen. Andra följde efter. Stilstudie i kvällssol. I svindlande fart rusar omgivningen förbi. Hemfärden går bra ända tills .... .... en loppa på tändstiftet stoppade reseledaren. Efter lite mekande kom alla igång igen. En paus vid den gamla bensinmacken. Utanför Dingtuna delades gruppen upp. Uppladdning inför marknadsarbetet. Startlunch. Arbetsanvisningar och fördelning av uppgifter. Marknadsraderna förberedda. Utställare förbereder sina tält. Dricka hämtas hos leverantör. Säljare köar vid infarten. Säljarinsläpp. Huvudattraktion 1: Ellastbilen anländer. Huvudattraktion 2: Körbar Vabismotor fråm 1903. En uppskattad körning av Vabismotorn. Samling runt ellastbilen. Futureliner på besök. Marknadstält och korvvagn. Typisk marknadsgata. Modellmotorer till salu. Marknadsfältet - från fallskärm. Marknadsfältet - från lägre höjd. Ellastbilen från högtalarmasten. Finbilsparkeringen. DKW F12 1963. Mercedes-Benz 1950. Kit car byggd på Volkswagen 1500 1968. Austin A30 Skåp 1954. FIAT 124 CS 1974. Lloyd Arabella. Chevrolet Del Ray 1956. Spännade bakdelar. Interview för artikel i VLT. Lördagsfest. Avstädat fält. Överblivna drickor lastas in i klubbstugan. Marknaden slutförd - eftersnack. ASEA tillverkade ellastbilar under 40-talet. Medlemmar i klubben har fått tips om en bil. Bilen förvarades med sin originalladdare. Laddaren i fyndskick. Dags för avhämtning av bilen. Upplastning på modern transportbil. Lastbilarna har växt sedan 40-talet. Ellastbilen utanför klubbhuset. En första städning. Förarmiljön med ratt och effektreglering. Instrumentering. Anslutningskontakt för laddning. Ett av bilens två batterier. Batterierna är monterade under flaket. Bilens drivsystem består av två motorer. Mjukstartsmotstånd. Färgprov på originallacken. Deltagarna Första fikapaus Målet för resan Gott om radioapparater En gammal Philipsapparat ifrån 1953 Trådspelare Tidig videospelare Fordon för de yngsta Cykel med en påhängsmotor ÖWA-hjulet kommer ifrån Österrike KULI från Sverige Lohmann diesel ifrån Tyskland Okänt fabrikat Stjärnmotor i framhjulet Carolus motorcykel Carolus belysning S.O.K. motorcykel Täck MC Motorcykel för isracing Svensk tävlings-Norton Gengaskamin på motorcykel Gengasgeneratorn T-Ford lastbil En Amilcar Modellbil Bugatti En tidig Bugatti-replika En Morgan 3-hjuling Morganbilens motor Udda båt-bil En engelsk BSA En känd Rolls Royce Reservkaross En tjeckisk Tatraplan Motorn till Tatraplan Formel 1 tävlingsbil En svensk bil med fart Nostalgimack Lastbil på reparation Lastbilens motor Verkstaden Lunchstopp vid Medevi Brunn På väg mot maten Servering av lunch Trevlig lunchmiljö Enklare fikastopp på hemresan AMV hade bilar på flygdagarna. En god blandning i ålder och ursprung. Ytterligare några bilar på lördagens utställning. Även En av flera Tiger Moth. En av de 3 SK16 Harvard, som deltog i uppvisningen Det stora dragplåstret på lördagen, Spitfire XVI. SAABs störtbombare B 17. En känd DC-3 på besök. SK 28 Vampire förbereds för start. En populär SAAB Safir. Safirens välkända Lycoming-motor. En liten flygmaskin. Och en som tappat framhjulet .. Picasso design? Ett gränsfall mellan drake och flygmaskin. Ännu ett gränsfall, nu mellan flygplan och båt. Link-trainer, en flygsimulator från 30-talet. Det fanns även imponerande flygplansmodeller. En avancerad modell för jetdrift. En Västeråstillverkad jetmotor för modellflyg. Modelljetplan på väg till uppvisning. Ett eldrivet flygplan. Uppvisning med Det blev flygning också. AMVs tält blev bättre placerat på söndagen. Våra bilar på söndagen. Vissa kom båda dagarna. AMVs uppställning. Ytterligare bilar... .. och några till. Även några motorcyklar visade upp sig. Flyguppvisningen avslutades med JAS 39 Gripen. Bilarna samlas inför rallyt Ovanlig bil i Sverige Bra blandning av amerikansk och europeiskt Öppet och täckt i trevlig blandning Tävlingsledningen beskriver dagens upplägg... ... medan deltagarna lyssnar uppmärksamt Dags för avfärd, välutrustade för vinterrally Framkomna till parkeringen vid Sala Silvergruva Parkeringen fylldes ... ... med alla deltagande bilar. Karta över gruvan Guidning i gruvan Tillmakning på ett sätt Tillmakning på ett annat sätt Ibland inträffade olyckor Det kunde bero på för tunna golv/tak I gruvan finns platser för vila Man kan till och med övernatta om man vill Samling uppe på marken ovanför gruvan Deltagarna bjöds på fika inför kommande tävlingar Tid för mellansnack Traditionell tävling med stenkulor och pyramid Kluriga frågor, som gällde årtal Frågeformulär fylls i och lämnas in Avslutning med mat i klubbstugan Deltagarna tar för sig av det som bjuds Prisutdelning med genomgång av rätta svar Segraren tar emot välförtjänt pris Ankomst till Sparreholms välrenoverade slott. Efter resan ifrån Västerås smakade fikat gott. Rundvandringen började i det gamla kaféet. Stämpelklocka modell äldre. En vacker vagn ur museets samling. Inredning av högsta klass i en kungavagn. En mekaniserad orkester underhöll. Ytterligare en mekaniserad orkester. Tidig En tidig grammofon med skivväxlare. Några rymdinspirerade Juke-Boxar. En extrahögtalare till en Juke-Box. En mässings-Opel 4/8 PS Tourer 1912. Opelmotor. En ovanlig Mercedes-Benz med svansmotor. Svansmotorn i Mercedesen. En verklig skönhet ifrån Mercedes-Benz. Muséet för Juke-Boxar och telefoner. Några vackra gamla telefoner. En samlig ovanliga Lite inklämd, men ändå - en tjeckisk Velorex. En sällsynt schweizisk H&A Dufaux motorcykel. På väg mot maten, som intogs i Fiskeboda. Vi lät oss väl smaka i glada vänners lag. Å så var det bara hemsresan kvar. Förberedelse för marknaden på fredag En ... som drar i tarmen framåt dagen En annan attraktion var musikunderhållningen I år deltog övriga föreningar på fältet Vanliga svenska bilar i toppenskick visades ... liksom en mycket ovanlig engelsman Ytterligare en engelsman, något äldre ... och en ännu äldre ... utrustad med Bilar till salu på släp Bilar till salu i bilar Ett motorrum, som behöver lite motortvätt En gammal traktor till salu Underligt fordon Välrenoverade motorcyklar Ovanlig engelsk MC En lättviktare för renovering En båtmotor till salu Ytterligare en lös motor till salu Funktionärspaus Tältet fälls ihop Avspärrningar plockas bort De sista soporna läggs i containern Rallybilarna samlas inför start utanför klubbhuset Fler typiska vinterbilar Alla bilar var utrustade för snöfallet vid start Genomgång inför dagens rally De första 6 frågorna fanns vid start Första praktiska provet var vinterpilkastning Parkering vid BTS-muséet i Köping Fika efter den ansträngande färden till Köping Presentation av lokaler och muséum En del av muséets samlingar Förutom stationärmotorer finns även bilar Uppställning för återfärd Avfärd hemåt Vintervägar mellan Köping och Västerås Bilkortégen slingrade sig hemåt Återsamling vid klubbhuset Avslutning i klubbhuset Rätt svar på frågorna Prisutdelning Applåder för arrangörerna Blommor till arrangörerna Första fikastopp vid Jularbomuséet i Avesta Interiör, som liknar Calle Jularbos hem. Calle Jularbo som ung (till höger) Ett tidigt dragspel med unikt mekaniskt tremolo Utvecklingen gick vidare mot modernare dragspel Vår guide underhöll med Jularbos melodier Ett av Calles tidiga fordon Ett av Calles senare favoritfordon: Cadillac Efter fikapausen i Avesta gick bussen mot Falun Välutrustade väntade vi på guiden nere i gruvan Guiden iklädd tidsenliga kläder började berätta... .... för uppmärksamt lyssnande Motorveteraner I korgen hissades både personal och malm Gamla redskap och tjärbloss Många tunnlar stöttades På väggarna fanns intressanta noteringar Det hade varit mer kända besökare före oss I det intressanta gruvmuséet fanns dokument... ...en intressant pump... ...och en stickmaskin för strumpor !! Oxhudsrep för uppfordring av malm och personal Denna ladugård innehöll en utmärkt restaurang En utmärkt måltid i vänner lag En typisk välfylld tallrik En fika på hemvägen avslutade Marknadsresan Hamnträffen vid Elbakajens kafé Bilar parkerade framför kafeét Kafeét ifrån sjösidan Dags för glass i stora lass Grillen var igång Snacket har kommit igång..... ...vid alla bord... ... och bänkar. En stor blandning av bilar En rad amerikanska bilar Alla ytor användes till parkering Ännu mer amerikanska bilar En Essex på den avslutande träffen Flaggspel hjälper besökare hitta marknaden Parkeringen fylldes snabbt Besökarna strömmade till i mängd Goda möjligheter att hitta nåt till magen Plats att vila benen och prata med bekanta Nyhet för året var en mässingsorkester Som vanligt fanns stora mängder reservdelar Även hela fordon bjöds ut Motorcyklar till salu Längs marknadsgatan fanns mer än 500 finbilar Bilar ifrån Europa och USA Militära och civila bilar En samling engelska sportbilar En Bristol - mycket ovanlig i Sverige Lugn på fältet - tidig söndag morgon Klubbmedlemmars bilar söndag morgon En Hudson kom på besök... ..... samt en Cadillac På eftermiddagen monterades tältet ner Klubbmedlemmarna har rutin på detta jobb Utan tält ser det ganska tomt ut Utrustning lagras till nästa år. Välkommen 2007! Lyftkranen kör fram till stugan En lyftbalk förbereds Ena dragbilen Första husdelen i luften Första husdelen i luften på väg mot semitrailern Första husdelen sätts på semitrailer Första husdelen åker iväg Andra husdelen på lastbilen Fika serveras Skylten som visar att jubileum pågår Banderoll som lockar besökare Utdelning av lappar för omröstning på bil En svensk Volvo Pv 1957 Engelska Riley Kestrel 1936 och Lynx 12/4 1937 Ford Prefect 1952 MGA 1500 Coupé 1957 DKW AU 1000 Coupé de luxe Opel Commodore 1969  Pontiac Series 603 1934 Chevrolet Impala Cabriolet 1958 Segraren i publikomröstningen: Ford A 1929 Samling inför starten på Hälla Katt bland hermelinerna: Blixt 98cc Rallyts enda dieseldrivna moped Första praktiska provet Koncentration på första praktiska provet Stop vid Badelunda kyrka Gott med grillad korv på Björnön Intelligensen sätts på prov Kontroll vid Harakers skola Köbildning vid kontroll 5 Praktiskt prov och matuppehåll PV444 -54 A-Ford -30 DKW 3=6 -55 Volvo PV Sport och DKW DKW i full vintermundering Här gäller det att hitta rätt mellan pinnarna Nästan godkännt A-Ford i aktion DKW Information om slutprovet Rallyts tuffing i väntan på slutprovet

 
Fler sidor:
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13